Amerikába Jöttem

Amerikába Jöttem

Jelentés Amerika gócpontjából

Messze még a vége...

2020. március 26. - ambajottem

Szia, kedves olvasó!

Újra eltelt egy nap a "karanténban". Amennyiben holnap nem produkálok semmiféle tünetet, úgy letelik a tizennégy napos, egyetemről való kitiltásom. Lekopogom, de szerintem nem fogok...

A suli bezárt, mindenki kiköltözött. Ha minden jól megy, ennek a hétnek a végére megérkezik Missouriból a csomagom. Nem sok, de a semminél több. Legalább lesz ruha a nyárra. Szegény főnököm nagyon el volt keseredve, persze meg is értem. Zseniális kis banda volt a Calvert/Guffey gang, eléggé lehangoló, hogy így lett vége. De ez ellen semmit sem lehet tenni, sajnos.

A New York és környéke-helyzet egyetlen egy szóval összefoglalva: szar. A mai napra (itt még szerda van) virradóra 30,811 regisztrált beteg van a városban, és ez csak a regisztrált. Csak rendőrből 177-en fertőződtek meg. Cuomo kormányzó jelentései szerint 30,000 lélegeztetőgépre lenne szükség, gondolom mondanom sem kell, hogy ennek csupán a töredéke áll a város rendelkezésére.

A tőlem 15 percre lévő SUNY Old Westbury egyetem campusán, valamint a körülbelül 40 percre lévő Stony Brook-i campuson a hadsereg kettő, koronavírusos betegek számára létrehozott kórházat állít fel. A városban lévő kórházak mellett mobil halottasházakat húznak fel. Szörnyű egy világ ez. Ha még több (és pontosabb) New Yorkkal kapcsolatos történés érdekelne, ajánlom figyelmedbe a Tengerentúlról jelentem című blogot a Facebookon. 

img_8122.jpg

A szinte teljesen üres óceánpart New Yorktól 25 percre, Long Islanden

Az unokahúgaim tanítása és az itthoni teendők, vásárlás (Karanténos mindennapok vlog a hétvégén érkezik) után ma úgy döntöttem, hogy kicsit "kimozdulok", és levezettem a kb. 30-35 percre lévő óceánhoz. A sztrádák szinte teljesen üresek voltak, egy pici baleset miatt volt egy torlódás, de ennyi. Az óceán fele közeldve a leginkább Magyarországra hasonlító táj hirtelen radikálisat változik. A növényzet teljesen más; öblök és lagúnák, homokszigetek jellemzik a környéket az óceánhoz közeledve. Az óceánpart pedig hihetetlen: akkora méretű parkolók vannak az út két oldalán, hogy ekkorákat Las Vegasban nem lehetett látni. Nyáron, persze ha nincsen korona helyzet, biztosan tele vannak, és a város egy része itt fürdőzik a gyönyörű, homokos parton. Most azonban csak egy-két parkoló volt nyitva. Viszont ott a legkedvesebb social distancing jelenséget figyeltem meg. Az emberek (egyedül vagy többedmagukkal) levezetnek az óceánhoz, és azzal szemben leparkolva, az autóikban olvasnak, beszélgetnek, zenét hallgatnak. Kimozdulnak a természetbe, biztonságos távolságot tartva. Én azért lesétáltam a vízhez a tomboló szélviharban. Remélem, hogy mikor legközelebb itt leszek, sok fürdőző, kiránduló ember lesz végig az óceán mentén, nem csak én egymagamban. 

Már odafele is észrevettem, hogy a sztráda egyik utolsó kijáratánál elektromos táblákkal jeleznek valamit, ami eléggé ijesztőnek tűnt, főleg hogy jó pár autó azon a kihajtáson ment le az útról. Két féle feliratot írt ki: COVID-19 Sample Area, valamint Keep Windows Closed. Ugyanis az egyik üres parkolóban egy drive-thru tesztelő állomást hoztak létre. Egyszerű a képlet: a beteg, aki háziorvosi papírral odagurul az egyik ilyen állomáshoz, lehúzza az ablakát, adatot egyeztet, majd a védőruhában és maszkban lévő segéd benyúl, és mintát vesz a torok és az orrnyálkahártya váladékából. Ezután ablak fel, és lehet menni, az eredmény pedig 1-2 nap múlva érkezik. Furán frusztráló érzés volt, amikor összeállt a kép, hogy miért hajtanak le arra a kocsik. 

img_8130.jpg

Az a bizonyos felirat

Még mindig kicsit alternatív valóságnak tűnik ez az egész. A pánikvásárlás lezajlása után manapság tíz embernél többet nem látok a boltban, viszont cucc meg bőven van. Ki is használjuk, így legalább mindig friss cuccok vannak itthon. Remélhetőleg lassan kilapul az a bizonyos görbe, és az a sok hős, az egészségügyi dolgozók nem lesznek totálisan túlterhelve. Itt még kiemelném a nem sokszor említett hősöket. Ők a takarítók, akik ugyanabban a fertőzött környezetben dolgoznak, és ők azok, akik tisztítják és fertőtlenítik folyamatosan a kórházakat. Nekik is jár a taps!

Én most lépek GTA-zni, kedves olvasóm. Ja, még annyit, hogy pénteken, valamikor délután ismét a Digisport vendége leszek, ezúttal online kapcsolattal. De majd úgy is írok róla...

Cheers, Mate! Be safe!

A bejegyzés trackback címe:

https://ambajottem.blog.hu/api/trackback/id/tr6215558612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása